Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
 

16 | 12 | 2025

Egzamin gimnazjalny 2017

Egzamin gimnazjalny 2017 już za nami! Trzy dni zmagań z przedmiotami humanistycznymi, ścisłymi i językiem nowożytnym na pewno dały się naszym gimnazjalistom we znaki. Wyniki zostaną ogłoszone w czerwcu. 

W dniu zakończenia roku szkolnego każdy uczeń otrzyma zaświadczenie o szczegółowych ‎wynikach egzaminu. Na zaświadczeniu podany będzie wynik procentowy oraz wynik na skali ‎centylowej dla każdego zakresu/poziomu egzaminu gimnazjalnego, do którego uczeń ‎przystąpił: ‎

  1. wyniki z części pierwszej (z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie oraz języka ‎polskiego)‎
  2. wyniki z części drugiej (z zakresu przedmiotów przyrodniczych oraz matematyki) ‎
  3. wyniki z części trzeciej (z języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym)‎
  4. wyniki z części trzeciej (z języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym).‎

Wynik procentowy to odsetek punktów (zaokrąglony do liczby całkowitej), które uczeń ‎zdobył za zadania z danego zakresu/poziomu. ‎

Wynik centylowy to odsetek liczby gimnazjalistów (zaokrąglony do liczby całkowitej), którzy ‎uzyskali z danego zakresu/poziomu wynik taki sam lub niższy niż zdający. ‎

Na przykład uczeń, który z języka polskiego uzyskał 78% punktów możliwych do zdobycia ‎‎(wynik procentowy), dowie się z zaświadczenia, że wynik taki sam lub niższy uzyskało ‎‎73% wszystkich zdających (wynik centylowy), co oznacza, że wynik wyższy uzyskało ‎‎27% zdających. Wynik centylowy umożliwia porównanie swojego wyniku z wynikami ‎uczniów w całym kraju.‎

Wyniki egzaminacyjne są ostateczne i nie mogą być podważone na drodze sądowej.‎

źródło: https://www.cke.edu.pl/egzamin-gimnazjalny/o-egzaminie/


 

Festiwal Piosenki Anglojęzycznej "You Can Sing"

Dnia 7 kwietnia 2014 roku trzy uczennice z klasy Ib, Kamila Hankus, Ula Golonka i Paulina Zeman, wraz z nauczycielem języka angielskiego panią Beatą Bajcer, pojechały na konkurs piosenki anglojęzycznej "You Can Sing", który odbył się o godzinie 10:00 w Brzeskim Centrum Kultury.
Konkurs był podzielony na trzy etapy. Najpierw był etap szkół podstawowych, następnie gimnazjalnych i na koniec etap licealny. Uczennica naszej szkoły Kamila Hankus wystąpiła jako ostatnia uczestniczka drugiego etapu, prezentując swój talent wokalny w piosence One Direction "Through the dark".

Wywiad przeprowadziła Paulina Zeman:
-Jak się czujesz przed występem?
-Na pewno stres. Jest to uczucie, które przeważa w moim dzisiejszym samopoczuciu(śmiech)
-To twój pierwszy publiczny występ?
-Moja menadżerka mówi, że piąty, ufam ludziom z którymi pracuję (śmiech)
-Od kiedy śpiewasz?
-Od dwóch lat.
-jakieś szczególne piosenki?
-Nie, ale pierwsza piosenka, którą nauczyłam się na pamięć to była piosenka Celine Dion "Because you loved me"
-Co lubisz robić poza śpiewaniem?
-Od dawna interesuję się aktorstwem.
-Dziękuję za rozmowę.
-Ja również

Niestety Kamila nie wygrała konkursu. Na pytanie "Jak się czujesz po występie?"Kamila odpowiedziała "Cieszę się, że to już za mną."Kamila oznajmiła nam, że w następnym roku spróbuję to wygrać. Gratulację za odwagę i chęć dążenia do celu.

Tekst opracowała uczennica klasy Ib: Paulina Zeman
Poprawki wprowadziły uczennice klasy Ib: Kamila Hankus, Kornela Chrustowska
Foto uczennica klasy Ib: Ula Golonka

II edycja konkursu - Książki naszych marzeń- Nakręćmy się na czytanie

 

            15 września 2015 roku Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło II edycję konkursu Książki naszych marzeń- Nakręćmy się na czytanie. Warunkiem uczestnictwa było sporządzenie listy 50 książek, o przeczytaniu których marzą gimnazjaliści, oraz nakręcenie 60-sekundowego filmu promującego czytanie. Do konkursu zgłosiło się 1200 szkół, wśród nich znalazło się nasze gimnazjum.

            Długo zastanawialiśmy się na tematyką i formułą filmiku- miał być zarazem ciekawy i oryginalny. Nasze dzieło inspirowane było utworem Carlosa Zafona Cień wiatru. Chcieliśmy pokazać, ze ocalimy książki od zapomnienia i każda z nich znajdzie miejsce w naszej bibliotece. Akcja filmu początkowo rozgrywała się na boisku szkolnym, wśród sterty  pożółkłych jesiennych liści, targanych porywistym wiatrem. W sukurs przyszła nam aura, bowiem tego dnia padało, więc udało się stworzyć mroczny, tajemniczy nastrój. Trzej wysłannicy zaświatów ( w ich role wcieliły się Weronika Kowalcze, Asia Wiatrowska, Nicole Bednarczyk)odnajdywali zagubione, zniszczone, porzucone książki, które ostatecznie znalazły schronienie w szkolnej bibliotece, gdzie czekała na nie rozpromieniona bibliotekarka- Basia Stefanik. Całość zmontował i opracował efekty specjalne nieoceniony Filip Gałęzki. Na szczególne uznanie zasługuje fakt, iż wszyscy uczestnicy są uczniami klasy I b PG, dopiero rozpoczęli naukę w gimnazjum.

            Niestety, nasze dzieło nie otrzymało nagrody, w kategorii gimnazjum zostały wyróżnione jedynie trzy szkoły. Cieszymy się, że naszą pracę jednak dostrzeżono, kilka dni po ogłoszeniu wyników listonosz przyniósł przesyłkę - Dyplom Gratulacyjny od Pani Minister Joanny Kluzik- Rostkowskiej. Dla takiej małej wiejskiej szkoły to i tak nie lada wyróżnienie. Wysiłek uczniów doceniła pani Dyrektor Bożena Lorent- pogratulowała im podczas uroczystego apelu i wręczyła podziękowania.

 Tekst Adriana Gall

Foto Wioletta Perkowska

 

Integracja klas pierwszych

Integracja klas pierwszych

             Podczas kilku pierwszych dni po rozpoczęciu rokuszkolnego uczniowie klas pierwszych czują się w szkole nieco skrępowani. Nie mogą trafić do właściwego gabinetu, nie znają nauczycieli, a co najważniejsze- kolegów z klasy. W tym celu organizuje się różne imprezy integracyjne. W naszej szkole od kilku lat przyjęła się zasada organizowania ogniska.

            Tak było też w tym roku. W piątek 18 września pod okiem wychowawczyń-p. Perkowskiej i p.Gall uczniowie klas Ia i b spotkali się po południu na boisku szkolnym. Wszyscy w doskonałych nastrojach usiedli wokół ogniska i smażyli kiełbaski. Panowała miła atmosfera, wszyscy żartowali, przekomarzali się. Nie mogło obyć się bez pamiątkowych zdjęć. Po krótkim posiłku wszyscy udali się na boisko, by rozegrać mecz siatkówki. Po przeciwnych stronach siatki stanęli uczniowie obu klas, wspierani przez swoje wychowawczynie. Pojedynek był zażarty, a szala zwycięstwa przechylała się raz na jedną, raz na drugą stronę. W końcu nie było wiadomo, kto wygrał, za to śmiechu było co niemiara Wszyscy swietnie się bawili i w dobrych humorach rozjechali się do domów. Lody zostały przełamane!

Adriana Gall

Jak dokonać niemożliwego, czyli zachęcić nastolatka do czytania

             O pożytkach płynących z czytania wiemy wszyscy. Wszelkie badania naukowe przekonują nas o tym, że czytanie to same dobrodziejstwa. Że wzbogacamy słownictwo, rozwijamy wyobraźnię, że nie popełniamy tych ohydnych błędów, że nikt nie jest w stanie nas zaskoczyć słowem ekwilibrystyka. Straty to jedynie uszczuplenie budżetu domowego, gdy owładnięty pasją czytania domorosły bibliofil zapragnie skompletować kolejną kilkutomową sagę. Skoro wszystkie zalety takie oczywiste, to dlaczego przeciętny gimnazjalista szerokim łukiem omija bibliotekę, a czyta tylko to, czego nauczyciel( używając znanego tylko sobie aparatu represji) wymaga? Na obronę uczniów dodam tylko, że kanon lektur szkolnych nikogo do czytania nie zachęcił.

             Ostatnie badania wykonane na zlecenie IBN dowodzą, że nie czyta 20% gimnazjalistów, w większości to chłopcy. Częściej nie czytają uczniowie mieszkający na wsi, a w ponad 7%wiejskich domów nie ma żadnej książki! Z badaniami można polemizować, smutną prawdą natomiast jest to, ze jeśli dorośli nie czytają dziecku, sami nie sięgają po lekturę to ich pociecha książki traktować będzie jak zło konieczne. W jaki sposób zmienić te smutne statystyki? W sukurs rodzicom i nauczycielom przyszło Ministerstwo Edukacji Dokładnie rok temu w październiku 2015 rząd podjął uchwałę o realizacji w latach 2016-2020 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa”. Przewidywał rozwijanie zainteresowań uczniów przez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych. Nasza szkoła została beneficjentem tego programu i otrzymaliśmy dosyć sporą kwotę pieniędzy na zakup nowości czytelniczych. Od początku bieżącego roku szkolnego skrupulatnie realizujemy wymagania programu.

            Nikogo do czytania siłą nie zmusimy, dlatego aby przełamać wewnętrzny opór nastolatka przed kontaktem ze słowem drukowanym, najlepiej stosować zasadę małych kroków. W pierwszym tygodniu października wszyscy nauczyciele prowadzący lekcje w gimnazjum, zostali zobligowani do czytania uczniom przez 10 minut podczas każdej 2 lekcji. Klasy miały wybrać utwory, których chciały wysłuchać. I tak wśród propozycji pojawiła się „Złodziejka książek” czy „Carte blanche”. Trzeba przyznać, że eksperyment się powiódł i uczniowie mogli zobaczyć swoich nauczycieli w nieco innej roli. Nauczyciele z przyjemnością czytali na głos, nawet panie od matematyki na chwilę porzuciły równania i funkcje. W klasach panowała cisza, widać było, że uczniowie są zainteresowani akcją, a nie czekają tylko, aby minęła lekcja. Niejeden z nich deklarował bliższe zapoznanie z twórczością m. in. Miłoszewskiego, którego nie zniechęciły ani krwawe opisy ani tym bardziej soczysty język. Frekwencja w bibliotece nieco się poprawiła, czyli cel został osiągnięty.

opracowała Adriana Gall

E-szkoła
Projekty
ABSOLWENCI
BIP PZSP W OLSZANCE
Nasze sukcesy
Odwiedziny

Odwiedza nas 2 gości oraz 0 użytkowników.

Ostatnio dodane
Statystyka odwiedzin
4950137
dziś
wczoraj
w tym tyg.
w zesz. tyg.
do tej pory
163
290
538
4947808
4950137